DAF

Ajalugu

Asutatud aastal 1928. Üle 90 aasta uuenduslikke transpordilahendusi. 1. aprillil 1928 asutas Hub van Doorne väikese ehitustöökoja Hollandis, Eindhovenis.


Nendest tagasihoidlikest algusaegadest kujunes DAF-ist üks juhtivaid ülemaailmseid veoautotootjaid, mis keskendub innovatsioonile, kvaliteedile ja transpordi efektiivsusele. DAF-is töötab 77 erinevat rahvust ja ligi 9000 töötajat. Koos on toodetud üle miljoni veoauto. Ajalooliselt on Daf tootnud nii haagiseid, busse kui ka militaarsõidukeid.

Vähetuntud fakt on ka, et DAF tootis sõiduautosid aastatel 1958-1976; viimaks vastav üksus müüdi.

Mudeliareng

1949 – veoauto šassii

DAF esitleb ajakirjandusele oma kahte esimest veoauto šassiid: A-30 (3tonni) ja A-50 (5tonni). Sõidukitele on iseloomulik seitsme kroomiribaga iluvõre ja need on aluseks juhtveokitele (kabiin üle mootori).

1962 – 2600 seeria

DAF üllatab kõiki 2600-seeria tutvustamisega, mis nimetatakse ka “Rahvusvahelise Maanteveo Emaks” – juhi mugavuse uus standard, mis on saadaval ka magamiskabiiniga

1970 – F1600 ja F2000 seeriad  

Sünnib täiesti uus veoautode põlvkond. F1600 ja F2000 seeriat iseloomustavad kallutatavad kabiinid, mis võimaldavad mootorite hõlpsat ja kiiret hooldamist.

1980 – N2800 seeria  

Tutvustatakse N2800 seeriat, 6×4 kapotiga šassii kalluritele

1985 – “Space cab”

“Space Cab”i tutvustus: kõrge katusega kabiin juhi veelgi suuremaks mugavuseks.

1987 – 95 seeria

DAF tutvustab oma uut esmaklassilist mudelit: 95 seeria. Ütlematagi selge, et see oli saadaval ka avara ja praguseks väga populaarse “Space Cab”ina.

1997 – DAF 95XF

Professionaalseteks pikamaavedudeks mõeldud DAF 95XF seeria kasutuselevõtt, mis oli varustatud DAFi väljatöötatud 2,25m pikkuste ruumikate kabiinidega (Comfort Cab, Space Cab või Super Space Cab versioonides) ning DAFi väljatöötatud 12,6 liitrise ja 6 silindrilise XF diiselmootoriga, millel oli 24 klapiline põlemissüsteem ja võimsus 280-355 kW (381-483 hj).

1998 – CF seeria

DAF Trucks tutvustab ümberkujundatud keskmisest kuni raskekaaluni jaotus- ja tarbesõidukeid: seeriad 65CF, 75CF ja 85CF. 75CF, millel on uued 24-klapilised 9,2 liitrised PF seeria mootorid ja 85CF, mis on varustatud 95XF seeria 12,6 liitrise XF mootoriga.

 2000 – Uus CF seeria  

2000 aasta septembris esitleti uut CF seeriat sõidukite kaaluklassis 18 tonnise GVMi kuni 40 tonnise või enama GCMi. CF paistab silma mugavuse ja ka tõhususe poolest.

2001 – LF seeria

Uus tulija turul on DAF LF seeria, mis on väljatöötatud spetsiaalselt jaotustranspordi jaoks. LF seeria (GVM 6-18 tonni) pakub laia valikut teljevahesid, kandevõimet ja mootoriversioone, samuti ka päevakabiini ja magamiskabiini.

2005 – XF105

2005. aastal seab DAF tööstuses uue standardi, tutvustades mudelit XF105, millel on turu suurim kabiin, kõrge mugavustase ja uus 12,9 liitrine PACCAR MX mootor.

2010 – LF hübriid

DAF on üks esimesi veoautotootjaid Euroopas, kes alustas hübriidveokite tootmist. DAF LF Hübriid kasutab paralleelselt hübriidsüsteemi, mille kaudu on võimalik saavutada kütusekulu (ja läbi selle ka heitkoguste) vähenemist kuni 20%.

2010 – neljateljeline šassii  

DAF laiendab oma tootevalikut pidevalt. Populaarse CF85 seeria uus tulija on kaks neljateljelist jäiga šassiiga sõidukit. Mõlemal mudelil on kolm tagatelge – keskmine vedav telg ja eesmine juhitav telg.

2012 – Euro 6 XF

DAF tutvustas oma uut lipulaeva Euro 6 XF mudelit. DAFi disain tagas maksimaalse efektiivsuse, mille tulemuseks on madalad kasutuskulud ja optimeeritud sõiduki jõudlus. Euro 6 DAF XF sisaldab uut šassiid, kütusesäästlikku Euro 6 Paccar MX mootorit, aerodünaamilist väliskujundust ja kaasaegset ruumikat salongi

2013 – Euro 6 LF ja CF

DAF trucks avalikustas mitmekülgsed Euro 6 LF ja CF mudelid ning uue Euro 6 Paccar MX-11 mootori. Euro 6 LF ja CF on väljatöötatud maksimaalse tõhususe, madalate kasutuskulude ja optimaalse jõudluse tagamiseks.

2017 – Uute XF, XF ja LF mudelite tutvustus  

DAF tutvustab uue põlvkonna veokeid, mis seavad uue standardi transpordi tõhususe ja juhi mugavuse osas. Mootoriuuendused, jõuülekanded ja aerodünaamilised optimeerimised toovad kaasa kuni 7% väiksema kütusekulu.

2018 – LF Electric, CF Electric ja CF Hybrid Innovation veoautode esitlus

DAF kinnitas oma juhtpositsiooni kütusesäästlikuse ja täiustatud jõuülekande tehnoloogias, esitledes kõiki uusi sõidukeid IAA näitusel Saksamaal, Hannoveris.

2021 – Uue Generatsiooni XF, XG ja XG+ mudelid

Uued XF, XG ja XG+ esindavad DAFi uue põlvkonna pikamaaveokeid. “Euroopa Masside ja Mõõtmete” eeliseid kasutades paistavad kõik kolm mudelit silma kabiini kauni ja aerodünaamilise disainiga. Lisaks pakuvad need suurt siseruumi juhi mugavuse tagamiseks.

 
2022 – Uue generatsiooni XD, XDC ja XFC mudelid  

DAF annab välja uue XD mudeli. Täiesti uued DAF XDC ja XFC mudelid, mis liituvad DAFi seeriatega ning on optimeeritud parimaks maastikusõiduks. Lisaks on DAF laiendanud oma 2,3 ja 4 teljeliste valikut, sillutades teed uue põlvkonna DAF-i veokite kasutamiseks igas elemendis.

Tehased

DAFi toodetakse:

Mootorite, kabiinide, telgede ja šassii tootmine ning sõidukite lõplik kokkupanek on integreeritud erinevatesse kohtadesse. Westerlo on DAFi telje ja kabiini koduks. Leyland on DAFi kerge- ja keskmise kategooria LF mudelite, samuti raskeveokite CF, XF, XG ja XG+ mudelite tootmiskoht.