
Alates käesoleva aasta oktoobrist on enamus uute DAF veoautode standardvarustuses täiustatud AEBS hädapidurdussüsteem AEBS-3.
ACC (adaptiivne püsikiiruse regulaator) jälgib eesolevat liiklust ja reguleerib veoauto kiirust automaatselt, et säilitada ohutu vahemaa. Turvasüsteemid FCW ja AEBS aitavad juhtidel ära tunda ja reageerida ohtlikele olukordadele, mis võivad põhjustada tagant otsasõidu. Helisignaalide, visuaalsete hoiatuste ja taktiilsete hoiatuste (vibreerivad pidurdusimpulsid) abil annab süsteem juhile märku reageerida võimalikule peatsele kokkupõrkele. Vajadusel rakendab süsteem pidureid tagant kokkupõrke ohu vähendamiseks, pannes põlema ka pidurituled.
AEBS-3 süsteemil on täiustatud objektide tuvastamine, parem objektide filtreerimine ja veoauto suurem aeglustus, kui tuvastatakse kokkupõrke oht. Kui juht on tähelepanematu ohtlike olukordade suhtes, siis rakendab süsteem automaatselt osalise ja mõnel juhul isegi täieliku pidurduse, et vähendada veoauto ees liikuva või seisva objektiga kokkupõrke võimalust.
Ettesuunatud, ülitäpne kahe kiirega radar, tuvastab veoauto positsiooni ja kiiruse võrreldes teiste läheduses olevate sõidukite või objektidega – olgu need siis liikuvad või paigalseisvad. Seda isegi halva nähtavusega rasketes ilmastikutingimustes nagu vihm või udu. Klassi parim pikamaaradar, pikima tuvastusulatusega kuni 250 m, võimaldab ära tunda potentsiaalsed kriitilised olukorrad ning 120˚ vaateväli võimaldab olukordi varakult vältida.
Hädapidurdussüsteem töötab koos veoauto pidurdus- ja stabiilsuskontrollisüsteemidega, et vältida sõiduki juhitavuse kadu. See jääb tööle isegi siis, kui ACC või AEBS on välja lülitatud, seega töötab see ka sellisel juhul kui juht seda kõige rohkem vajab. Ennetades õnnetusi ning aidates vältida surmajuhtumeid, vigastusi ja õnnetustega seotud kulusid optimeerib süsteem ka veoautode töö- ning kauba tarneaega.
Kahjuks pole kokkupõrke leevendamise tehnoloogia täiuslik: mõnikord annab süsteem hoiatusi olukordades, milles juht saab aru, et ilmtingimata ei ole kokkupõrkeohtu. Testid on näidanud, et uue radariga on “valehoiatuste” arv märkimisväärselt vähenenud.
Nagu praegusegi AEBS / ACC süsteemi puhul, põhjustab radari katmine või varjamine süsteemi alatoimimist. Seetõttu peab radari kate olema kogu aeg puhas ja katte värvimine või radari mis tahes varjamine on keelatud. Numbrimärgi paigaldamisel tuleb hoolikalt jälgida uue radari suuremat jälgimisnurka.
Veelkord: FCW ja AEBS on juhiabisüsteemid. Need ei ole ette nähtud ega suuda asenda inimest veoauto roolis. Juht peab alati kasutama ohutut sõidustiili, kuna veoauto ohutul kasutamisel on just juht kõige olulisem ja määravam element.